maandag 01-06-2015 - Reisverslag uit Prince Edward, Canada van Luuk Goossens - WaarBenJij.nu maandag 01-06-2015 - Reisverslag uit Prince Edward, Canada van Luuk Goossens - WaarBenJij.nu

maandag 01-06-2015

Blijf op de hoogte en volg Luuk

03 Juni 2015 | Canada, Prince Edward

Vandaag heb ik voor het eerst mee gemolken in de dubbel 16 zei aan zei met rapid exit. met deze melkstal kan je in een korte tijd vlot veel koeien melken.Ook kwamen ze melkscheppen dit komen ze doen en gebeurt 10 keer per jaar. Momenteel hebben ze hier 344 koeien aan de melk. ze melken in 3 groepen: vaarzen, tweede kalfskoeien en kreupelen/probleem koeien (penicilline). Vorig jaar hebben ze op mijn stage bedrijf een stuk grond bij gekocht de vorige eigenaar wilde hier druiven op gaan telen dit is haar niet gelukt. maar al de ijzerdraden lagen er nog en moesten nog opgeruimd worden voor dat de grond bewerkt kon worden dat hebben wij eerst gedaan. s'middags hebben we de ligboxen met verhakseld stro gevuld en daarna was het weer tijd om te gaan melken,